Google'daki odak anahtar kelimeleriniz için neden 1. sıraya görmediğinizden emin değil misiniz? Bir çok site sahibinin yaptığı hatalardan birini yapıyor olabilirsiniz. Bir çok site sahibinin yaptığı hatalardan birini yapıyor olabilirsiniz. Sonsuzkaynak'ta, çok sayıda web sitesini gördük ve inceledik.
Burada size en sık karşılaştığımız SEO konularına genel bir bakış sunuyoruz. Tabii ki, bu SEO yapılmaması gerekenleri nasıl önleyeceğimizi veya çözeceğinizi de açıklayacağız. Bu listeyi kontrol edin ve bu hatalardan herhangi birini yapmadığınızdan emin olun!
# 1: Daha hızlı olduğunu unutmak daha iyi
Dokunmak istediğimiz ilk şey site hızı. Siteniz ne kadar hızlı olursa, Google bunu daha fazla destekleyecektir. Google’ın site hızınızı kontrol etmek için çok yararlı bir araç var: Google PageSpeed Insights . Bu araç, belirli bir sayfanın hızını artırmak için hangi yönlere ihtiyaç duyulduğuna dair genel bir bakış sunar.
Sık sık verdiğimiz önerilerden biri, resimlerinizi optimize etmektir. Birçok web sitesinin göreceli olarak büyük olan ve yüklenmesi çok zaman alan görüntüler var. Resimlerinizi yeniden boyutlandırmak, yükleme süresini hızlandırabilir. Bir WordPress siteniz varsa, bunu sizin için yapan bir eklentiyi yükleyerek bunu kolayca yapabilirsiniz.
Görüntü SEO Arama motorları için görüntüleri optimize etme
Bir blog yazarı ya da bir çevrimiçi dergi ya da gazete için makaleler yazıyorsanız, makalenizin bir resme ihtiyacı olup olmadığını sorma şansınız olacak. Cevap her zaman “Evet” dir. Görüntüler bir makaleyi hayata geçirir ve web sitenizin SEO'suna katkıda bulunabilir.
Başka bir ipucu, tarayıcı önbelleğe almayı ve gzip sıkıştırmayı etkinleştirmektir. Her ikisi de sitenizin tamamını hızlandıracak. Birincisi, sitenizi geri gelen ziyaretçiler için daha hızlı yüklemeye zorlar ve ikincisi statik dosyaları sıkıştırır, bu da onları tarayıcınıza daha hızlı yüklemesini sağlar.
Bir WordPress kurulumu durumunda, aktive edilen eklentilere de iyi bakmanızı öneririz. Aslında hepsini kullanıyor musunuz? Belki bazıları bu işlevleri birleştiren başka bir eklenti ile değiştirilebilir? Bu konuda size verebileceğimiz en iyi tavsiye, daha azının daha fazla olmasıdır. Etkinleştirilen daha az eklenti, WordPress'iniz daha hızlı yüklenebilir.
# 2: Yanlış anahtar kelimeler için sıralamaya çalışmak
Google’da sıralamak istiyorsanız, her sayfa için doğru anahtar kelimeleri kullandığınızdan emin olmalısınız. Sık karşılaştığım en büyük hatalardan biri, site sahiplerinin çok genel anahtar kelimeler için optimize etmeleridir. 'Kiralık araç' için sıralamak isteyen nispeten küçük bir işletme iseniz, çok yüksek hedefliyorsunuz. Bundan daha spesifik bir şey bulmaya çalışmalısın. Aksi takdirde, dünyanın her yerinde tüm araç kiralama şirketleri ile rekabet ediyorsunuz, ki bu da imkansız! En azından, şirketinizin anahtar kelimeye yerleştirildiği alanı eklediğinizden emin olun. Bu, anahtar kelimeyi dediğimiz gibi daha uzun kuyruğa getirecektir.
Anahtar kelimeler ne kadar uzunsa ve o kadar belirgin olursa, bu anahtar kelime için sıralama şansınız o kadar yüksek olur. Elbette, bu aynı zamanda bu anahtar kelimenin arama hacminin azaldığı anlamına gelir, ancak farklı uzun kuyruk anahtar kelimeleri için sitenizde çok sayıda sayfayı optimize ederek bunu telafi edebilirsiniz. Siteniz, bu anahtar kelimelerin tümü için bir araya getirilen trafiği bir araya getirecektir. Bir ana anahtar kelime için optimize edilmiş olsaydınız, Google’da asla sayfa 1’i sıralayamazdınız.
# 3: İnsanları sitenizi ziyaret etmeye davet etme
Bir web sitesi belirli sorgular için geldiğinde, meta veriler arama motoru sonuç sayfalarında ( SERP ) görünen şeydir. Sayfanın başlığı ve meta açıklaması içerir . Sayfa başlığı, Google için hala en önemli sıralama faktörlerinden biridir. Bu nedenle, her sayfa için doğru şekilde optimize edildiğinden emin olmanız gerekir. Bu, alakalı her bir sayfaya alakalı anahtar kelimeyi eklemek ve sayfa başlığınızın çok uzun olmadığından emin olmak anlamına gelir. Sayfa başlığınız çok uzunsa (şu anda 400 ila 600 piksel), Google'da kesintiye uğrayacaktır. Potansiyel ziyaretçilerin SERP'lerdeki tam başlığı okuyamasını istemezsiniz.
Meta açıklaması bir sıralama faktörü değil, Tıklama Oranınızı (TO) optimize etmede önemli bir rol oynar. TO, potansiyel ziyaretçilerin SERP'lerdeki sitenize gerçekte ne kadar tıklama yapabilecekleri konusunda bazı bilgiler verir. Meta açıklamalarınızı, sitenizde potansiyel ziyaretçilerin bulabileceği net ve çekici özlerle optimize ederseniz, aradıkları bilgilerin bu sayfada olup olmadığını görmeleri daha kolay olur. Potansiyel ziyaretçilerin, sitenizin arama sorgularına bir cevap vereceğini düşünmesi daha olasıdır. Bir sayfa daha fazla trafik kazanır.
# 4: Harika içerikler yazmayı ihmal etme
Bu blogda harika içerikler yazmak için düzenli olarak yazı yazıyoruz , ancak içerik yazarken kötü bir iş yapan sitelere sık sık rastlıyoruz. Sitenizin her sayfasının en az 300 kelimelik iyi içeriğe sahip olduğundan emin olmak önemlidir. Google'ın, yalnızca iki cümleyi yazmış olduğunuzda, belirli bir konuda uzman olarak görmesini bekleyemezsiniz. Bu, Google’ın, muhtemelen sayfanızın arama sorgusuyla eşleşen en iyi sonuç olmadığını gösterir.
Google’ı hedef kitleniz olarak düşünmenize gerek olmadığını unutmayın. Google için değil, ziyaretçileriniz için yazıyorsunuz. Google'ın misyonu, dünyadaki bilgileri organize etmek ve mümkün olan en iyi yanıtları sağlamaktır. Bu nedenle, kitleniz için kaliteli içerik yazmak, Google'ın onayına hemen yol açacak bir şeydir.
Kaliteli içerik yazmak, orijinal içeriğin yazılması anlamına gelir. Bu, diğer sitelerle tekrarlanan içerikten kaçınmak için de önemlidir. Ve bu, sitelerin anahtar kelimelerini metinlerine doldurmayı bırakması gerektiği anlamına geliyor. Metniniz ziyaretçileriniz için kolayca okunmalıdır. Açıkçası, ziyaretçiniz bir anahtar kelime ile doldurulmuş bir metinden yararlanamaz, çünkü bu okunabilirliği azaltır.
# 5: Ziyaretçileriniz için harekete geçirici mesaj yok
Ziyaretçiler sitenizde olduğunda, önemli bir amaç onları sitenizdetutmaktır . Sitenizde bir şey okuduktan sonra ziyaretçileriniz hemen Google'a geri dönmek istemezsiniz. Bu nedenle, ziyaretçileri sitenizde tıklamaya teşvik etmelisiniz. Bunu yapmanın en iyi yolu, genellikle ziyaretçinize bir eylem sunan bir düğme olan bir harekete geçirici mesaj(CTA) oluşturmaktır. Bu, örneğin, bir ürün sayfasında bir 'satın al' düğmesi veya bültenler için bir 'kayıt' düğmesi olabilir.
Her sayfanın bir harekete geçirici mesaja sahip olduğundan emin olun, bu yüzden sayfanın amacı açıktır. Birden fazla düğme eklerseniz, sayfanın odağını kaybedersiniz ve ziyaretçileriniz gitmek istediğiniz yere ulaşmaz.Her sayfa için doğru hedefin ne olduğunu düşünün. Ayrıca, CTA'nın tasarımınızdan sıyrıldığından emin olun, böylece açıkça görülebilir ve gözden kaçırılamaz. Düğme sayfanızın tasarımına çok fazla karışırsa, daha az tıklama çeker. Öyleyse dikkat çek: Farklı bir renk kullanmaktan korkma!
# 6: İleriyi düşünmemek: Gelecek mobil
2018'de Google, mobil ilk indekslemeye geçti . Bu, Google’ın sitenizin mobil sürümüne nasıl bakmanız gerektiğine karar vermek için baktığı anlamına gelir. Dolayısıyla, sitenizin masaüstü sürümü mükemmel bir şekilde ayarlanmışsa, ancak mobil siteniz hiç yanıt vermiyorsa, yapacak çok işiniz var demektir!
Sitenizin en azından mobil uyumlu olup olmadığını test etmenin harika bir yolu Google'ın mobil uyumlu testini kullanmaktır. Bu, sitenizin mobil cihazlarda gösterilmek için uygun olup olmadığını size bir gösterge sağlar. Ama bunu kontrol ettikten sonra durma. Verebileceğimiz en iyi tavsiyeler sitenizi cep telefonunuzda ziyaret etmektir. Bir süredir kendi sitenize göz atın ve ne olduğunu görmek için her düğmeye, resme ve bağlantıya tıklamaya çalışın. Her şey beklendiği gibi çalışıyor mu? Cep telefonunuzu kullanırken aslında sitenizden bir şey satın alabilir misiniz? Tüm sayfalar doğru görüntüleniyor mu? Yapacak bir işin olduğunu bulabilirsin!
Kısacası
SEO danışmanları olarak, aynı hataları yapan birçok site gördük. Bu yayında listelediklerimizden bilgi edinin: site hızına odaklanın, harika içerikler yazın ve doğru anahtar kelimeler için optimize edin. Kullanıcıların sitenizi ziyaret etmek, harekete geçirici mesajlar ve mobil cihazlar için hazırlanmak istediğinden emin olmak istiyorsanız, zaten optimize edilmiş bir web sitesi olan bütünsel bir şekilde yola çıkmış olursunuz!
Kurduğum onca mail serverlar sonucunda ücretiz olarak en stabil şekilde ve kolay yönetilebilirlik konusunda Zimba Mail Server gönlümde taht kurdu. Centos 7 üzerine Zimbra 8.8.15 nasıl kurulacağını anlatacağım