Google'ın arama sonuçlarınızın parlaması için daha az seçenek sunduğunu fark ettiniz mi? Google, arama sonuç sayfalarına, arama yapanların sorularını hemen yanıtlayan, hiçbir şey tıklamalarına gerek kalmadan, yeni bir kutu ekliyor gibi görünüyor.
Örneğin, [Blade Runner 2049] yazın ve ilk organik sonuca ulaşana kadar dört reklam, tam bilgi grafik paneli, film gösterim tarihleri, en çok okunan haberler ve Twitter yayınları tarafından bombalanacaktır. Google’ın zengin sonuçlara itmesi yalnızca zorluklar değil, aynı zamanda fırsatları da beraberinde getirir: Öne çıkan snippet'ler, arama sonuçlarında sizi anlık bir yıldız haline getirebilir. Öne çıkan snippet'lerin nasıl bulunacağını öğrenin.
Öne çıkan snippet'ler nelerdir?
Öne çıkan bir snippet, Google arama çubuğuna yazdığınız soruyu yanıtlayan vurgulanmış bir arama kutusudur. Bu özellikli snippet kutusu normal organik arama sonuçlarının üzerinde yer aldığından herkes bunu farketmeye mahkumdur. Yani, sahip olabileceğiniz etkiyi hayal edebilirsiniz. İçeriğinizi öne çıkan bir pasaj olarak sunmak yalnızca çok fazla trafik getirmez, aynı zamanda konuyla ilgili otoritenizi de kanıtlar - Google sizi seçti, değil mi?
Öne çıkan snippet'ler genellikle bir resim eşliğinde paragraf veya madde işaretli liste olarak görünür. Görüntü, makalenin kendisinden gelmek zorunda değildir. Google, bir rakip firmanın sitesinden, bazen de bu kadar fazla olmamasına rağmen, onu seçiyor gibi görünüyor.
Arama sonucunu [mobil siteyi iyileştir] veya [mobil siteyi nasıl geliştirebilirim?]; her ikisi de, mobil sitenizi iyileştirmek için sekiz ipucu içeren bir özellik snippet'leri sunar. Öne çıkan snippet'leri içeren makaleyi yazdım ve yapılandırdım ve ödendi. Bilgiyi anlaşılması kolay bir şekilde yapılandırarak ve harika önerilerde bulunarak, Google iki ve ikiyi bir araya getirdi ve bu gönderiyi yukarıdaki soruya en iyi yanıtı sağlayacak şekilde buldu. Bunu da yapabilirsin.
Öne çıkan snippet'ler, grafiklerin en üstüne atlamanıza izin verir
Artık öne çıkan snippet'lerin değerini anlamak için, arama sonuçları sayfasında nasıl yaşadıklarını görmek önemlidir. Arama sonuçları sayfası, diğerlerinin yanı sıra organik arama sonuçları, reklamlar ve bir veya daha fazla dinamik arama bloğundan oluşan birkaç bölümden oluşur. Google, kendileri için olabildiğince fazla tıklama almayı veya reklam ortaklarına göndermeyi artırmaya çalışıyor. Reklamlar ve yanıt kutuları, özellikli snippet'ler, bilgi grafik öğeleri ve cetera gibi satır içi arama sonuçları, organik arama sonuçlarını giderek daha fazla şaşırtmaktadır. Belirli aramalar ve endüstriler için, organik sonuçlarınızla parlamak için çok daha az yer bırakır.
Girişte bahsettiğim Blade Runner 2049 örneğini alın. Aşağıdaki ekran görüntüsünü kontrol edin (büyütmek için tıklayın) ve ne demek istediğimi göreceksiniz. Evet, bu aşırı bir örnektir, ama benim amacım kanıtlıyor. Neyse ki, bize ek bir trafik akışı sağlamak için öne çıkan snippet'leri almaya çalışabiliriz. Soruları yanıtlamanın, içeriğinizi sesli arama için hazır hale getirmenin mükemmel bir yolu olduğundan bahsetmeyin.
Öne çıkan snippet'ler için içerik nasıl yazılır?
Öne çıkan snippet'leri denemenin ve hedeflemenin birkaç yolu vardır. Aşağıdaki listede, öne çıkan snippet'ler için yazarken aklınızda bulundurmanız gereken bazı şeyleri listeledim:
Yanıtlanacak soruları bulmak için Herkese Yanıt Ver'i kullanın
Nasıl çalıştığını görmek için birkaç güncel cevabı kontrol edin
Nerede iyileştirebileceğinizi öğrenin
İçeriğinizi nasıl yapılandıracağınızı belirleyin
İçeriğinizi süper yararlı ve anlaşılması kolay hale getirin
En fazla 50 kelimeyle cevaplarınızı kısa ve çabuk tutun
Google’ın sindirilmesi için makaleyi kolaylaştırın, böylece listeleri, alt başlıkları vb. Kullanın.
Makalenizi yapısal verilerle işaretleyin (her zaman ihtiyacınız olmasa da)
İçeriğinizin doğal olmadığından / hissetmediğinden dikkat edin
Her aramada bir özellik snippet'i olmaz (hatta bölgesel varyasyonlar da vardır)
Üstüne çıkmak için, kullanıcıların öne çıkan snippet'i tıklatması için bir yol bulun. Kullanıcıların öne çıkan snippet'i okumasını ve devam etmesini istemezsiniz. Sonunda, bunları sitenizde olmasını istersiniz. Hemen tüm cevapları vermeyin, ancak insanların tam resmini alabilmeleri için sitenize gelmelerini tetiklemeye çalışın.
Öne çıkan snippet'ler ve yapısal veriler
Özellik parçacıkları almak istiyorsanız, makalelerinizi her zaman yapısal verilerle biçimlendirmeniz gereken yaygın bir yanlış anlama var. Bu doğru değil. Yukarıda bahsettiğim makale, ona eklenmiş yapısal verileri içermiyor ve özellikli bir snippet'e sahip. Bununla birlikte, bazı durumlarda içeriğinize yapısal veriler eklemek çok yararlıdır. Durumda durum: tarifler.
Yemek tarifleri gibi içerikleriniz veya Google tarafından listelenen içerik türlerinden herhangi biri varsa, doğru yapılandırılmış verileri eklemek, özellikli snippet alma şansınızı artıracaktır. Google’a, sayfanızın bir megafonla bağırarak neler söylediğini söylemek gibi bir şey. Artık Google, yapılandırılmış verilerle geliştirilmiş içeriği anında anlıyor ve her türlü harika arama özelliğinde göstermek için kullanacaktır. Yapılandırılmış verileri sitenize nasıl uygulayacağınızı öğrenmek istiyorsanız, çok değerli olan zengin snippet'leri ödüllendirebilirsiniz. Yapısal veri eğitimimizi denemelisiniz.
Eski 'Google her şeyi belirler'
Her zaman olduğu gibi, Google ve yalnızca Google, arama sonuçlarında gösterdiği yanıtları hiç göstermediği takdirde seçer. Sonunda, öne çıkan snippet'ler için sihirli formül yoktur. Google, arkasındaki bilimin çok fazla akı olduğunu söylüyor. Google'ın öne çıkan snippet'leri bulması ve sunduğu yol sürekli olarak değişmektedir. Örneğin, özellikli bir snippet kutusunu hangi yanıtı vereceğine karar verirken Google neredeyse kesinlikle katılım ve TO'ya bakmaktadır. Ancak, Google'ın sonuçların ikinci sayfasında veya listenin daha da ilerisinde bir siteden bir cevap almasını gerektiren durumlar da vardır. Sonunda, her zaman basit soruya doğru kayıyor: “Cevabım teslim mi?”
Evet, sen de yapabilirsin!
Öne çıkan snippet'leri hedeflemek eğlenceli olabilir. İşe yarayıp yaramadığını tahmin etmek zor, ama bir kez aldığınızda, bir patlama. Öne çıkan snippet'ler için yeni içerik yazarken bunu kolayca ekleyebilirsiniz, ancak eski yayınları güncellemek de bir çekimdir. Örneğin, yemek tarifleri gibi belirli içerikleriniz varsa, içeriğinizi öne çıkan snippet'ler için yapılandırmak neredeyse bir zorunluluktur. Ve siz bu konudayken, bu tür içerikler için yapılandırılmış verileri de ekleyin. Şimdi, ona ulaşın!
Kurduğum onca mail serverlar sonucunda ücretiz olarak en stabil şekilde ve kolay yönetilebilirlik konusunda Zimba Mail Server gönlümde taht kurdu. Centos 7 üzerine Zimbra 8.8.15 nasıl kurulacağını anlatacağım